16 juni 2015

En mixed media-LO

God morgon!

Idag tänkte jag visa LO'n jag gjort efter tolkning av Veckans Skiss, nr #68.

Jag har inspirerats av Christin Umenorskan Grönslett och hur hon gör sina ursnygga mixed media-bakgrunder till sina fina LO's. Framför allt kollade jag på denna tutorial i hennes blogg och försökte mig på min egen variant på en bakgrund. Hon är oerhört duktig på att göra snygga bakgrunder och följer ni inte henne redan rekommenderar jag varmt att ni gör det. :)

Här är min LO.


Valet av mina färger på misterna gick jag efter de härliga färgerna på kortet.


Jag har använt Gesso, Modeling Paste, mister, masker, rullstämpel.
Med flera lager och färger på bakgrunden tar LO'n ett tag att göra, men det är det värt.
Det var för längesen jag kladdade så det får jag ta coh göra snart igen. :)

Tack för titten idag. :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar