13 jan. 2015

Titelsida för 2015

Förra veckan blev jag klar med mitt PL-album för 2014. Det är så otroligt skönt att det är klart.
Och idag har jag gjort min titelsida för 2015. Jag har faktiskt följt utmaningen som svenska PL-bloggen har. Klicka på länken så kommer du direkt till inlägget.

Här är deras utmaning.

Och här är min sida.
Utstansade siffror på Heidi Swapp-papper, som är infärgat med turkos färg.

Mitt mantraord för i år - egenvärde. Också dessa är utstansade

Fillerkort där jag klistrat på washitejp och blingband.

Titelsidan i helhet
Det var jättesvårt att få till rätt ljussättning så det ser lite mer beige ut än vad det är.
Det var både utmanande och roligt att göra denna sida. Det är kul att ha foton på hur vi ser ut precis nu i början på året så ska jag göra en likadan sistasida i slutet på detta år.

Eftersom Glimmer Misterna korkat igen trots att de förvarats och skakats som man ska, har jag istället använt två av Heidi Swapps mister i två olika turkosa nyanser.

Jag har även använt embossingpulver, Reprints Silver Detail. Distress Stain - brushed pewter.  American Crafts Christmas Glitter Paperpad 6*6" (satte fast Biltematejp först innan jag stansade).

Fotona har jag ändrat till svartvita och skrivit ut. För att skriva namnen har jag använt American Crafts Permanent Chalk markers (de är helt underbara att skriva på foton med. Finns även i guld. Den vita hade torkat ut redan trots att den var oanvänd).

Jag hoppas det blir ett bra år på alla möjliga sätt och vis.
Och för att v.1 bara ska dokumenteras halva veckan valde jag att baksidan på titelsidan fick detta papper, som jag älskar och inte vetat hur jag skulle använda.



Så nu kan jag börja att PL'a/pocketscrappa 2015. :)

1 kommentar:

  1. Vilken härlig startsida! Kul att du är med i vår utmaning! Lycka till!

    SvaraRadera