16 sep. 2012

LO från vår bröllopsdag

Idag har jag pysslat lite.
Jag gjorde en LO från vår bröllopsdag i somras. :) Jag har ju skrivit ut över 200 bilder från i somras så det är ju dags att scrappa dem. Jag som innan inte alls tyckte om att scrappa LO's älskar det verkligen nu. Det är så himla kul att göra och ha. Sen att man inte har någon som har nytta eller glädje av dem sen när man gått bort en gång i tiden är en annan sak. Så tänkte jag mycket förr, men nu gör jag LO'n för min och makens skull, och jag tycker det är så man "ska" tänka.

Jag utgick från en skiss, som jag verkligen gillade och som Johanna Alwenhede gjort.



Jag började med att använda en mask som jag färgade "in" med två olika blå distressfärger.
Sen använde jag 6 foton men satte ihop dem så att det ska påminna mer om de två som är på skissen.
Papper från Lantliv och Sjöliv från Maja Design à 2011 blev mönsterpapperna.
Titeln kommer från kaptenen den kvällen. Jag som då är skåning tyckte ju att detta var en rolig titel att ha på LO'n, trots att jag är inflyttad östgöte sen 1999. :)


Vimplarna har jag stämplat, både stora och små. Jag ville inte att det skulle stå något på dem. Det hade blivit för mycket.

Avslutningsvis stämplade jag med en repstämpel under titeln samt över och under min lilla text. :)

Det kommer att komma fler LO's om vår bröllopsdag, men jag ska försöka scrappa dem i en annan stil så att allt inte blir likadant.

Lämna gärna en liten hälsning.
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar