8 juni 2012

Tävlingsbidrag till Mias Mix

Mias Mix har en tävling som jag vill vara med i.

Utmaning är somrig, och då hittade jag ett foto som jag tyckte passade perfekt.
Det är taget mitt i sommaren, av och på mina kompisar, någon timme efter att de hjälpt mig att tömma min lägenhet in i en lastbil och vinkat av mig mot Linköping, 40 mil bort.



Jag har använt papper från en och samma serie från Echo Park. Dessa färgglada papper passade så bra till fotot tyckte jag.
Det blev lite spillbitar över och dessa gjorde jag banners av där jag valde att ha datum, vilka som är på fotot och varför fotot är taget. Mer text ville jag inte ha.



Till sist stämplade jag orden Fikadags och vänner. Två ord som passade perfekt på LO'n.
Trots att svart inte är somrigt ville jag ha små ramar runt papperna för att få större kontrast. Jag hade inte fått samma effekt utan det svarta. Dessutom är det ganska lite svart på det hela taget. :)

Så nu hoppas jag på tur. :)

1 kommentar:

  1. Vilken underbar & somrig LO!
    Roligt att du är med i utmaningen!
    Lycka till!!
    Kramizz//mia

    SvaraRadera